WEL of NIET, - Reisverslag uit Eijsden, Nederland van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu WEL of NIET, - Reisverslag uit Eijsden, Nederland van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

WEL of NIET,

Door: JulesSantiago

Blijf op de hoogte en volg Jules

02 September 2022 | Nederland, Eijsden

WEL of NIET,

nog 2 dagen, 38 uur, 2.257 minuten en 135.364 seconden…

Afgelopen periode vanaf mijn laatste blog heb ik veel kilometers gemaakt als training, ruim 100km, aandachtspunten waren interval en heuvel op en heuvel af.

Vandaag met nog 2 dagen merk ik dat er enige overbelasting is op voeten… toch weer wat te fanatiek bezig. Maar JA “ je wil zo graag”.

In de thuis situatie is het ook even spannend of ik wel kan / wil starten. Kaatje is wat ziek en heel strikt genomen gaan we pas zaterdag de 3 bepalen of we naar Spanje gaan of niet. De Camino roept… maar het ook zo dat het thuisfront in orde MOET zijn wil ik met een gerust hart kunnen vertrekken. We zullen dus even moeten wachten tot zaterdag. Ik kan er ook zo maar vrede mee hebben wanneer ik besluit dat het NIET doorgaat.

Dan toch… spulletjes zijn compleet, alles ligt klaar, is gestreken en gewassen.

Rugzak en alles komt op een 5,999 kilo, dus ruim onder den 6,000 kilo ( elke gram telt ) . Afgelopen nachten waren er zeker weer de gedachten van tegenstrijdigheden: Waarom gaan lopen?; Waarom de via de la Plata?; Wil dit wel?; je kunt je ook een makkelijkere vakantie gunnen?, en zo nog veel meer.

Ja de spanning stijgt en ik merk ook dat er enige snelle emotio bovenkomt bij gedachten aan het komende avontuur, die onderdrukken we natuurlijk meteen, ben toch geen watje..! We zullen zien op de Camino, ook op dit vlak.!

Om jullie even een indruk te geven wat er allemaal in mijn rugzakje zit, in de foto MIJN balast voor de komende weken. Het nodige water, brood, vlees en kaas zit er nog niet in. Ik heb daar van die linnen zakjes voor waar dan de Spaanse specialiteiten enkele dagen goed blijven.

Zaterdag ochtend is D-Day. Zal wel goed slapen denk ik,

groetjes JulesSantiago.


  • 02 September 2022 - 15:37

    Marjo Houben-Kicken:

    Geniet van de weg naar je doel.
    Groetjes Marjo en Frans Houbem

  • 02 September 2022 - 15:50

    Inge:

    Heel veel wijsheid met het wel of niet starten met de Camino. Hopelijk is Karin snel beter en kunnen jullie toch naar Portugal want dat zou echt jammer zijn het is genieten hier nu.

  • 02 September 2022 - 16:03

    Hetty:

    Heel veel succes !

  • 02 September 2022 - 16:28

    Tristan:

    Succes Jules. Hopelijk is het thuis weer snel ok en kunnen jullie heerlijk genieten van de welverdiende vakantie en wandeltocht. :)

  • 02 September 2022 - 16:51

    Elianne:

    Meeduimen dat je met een gerust hart aan je tocht kan gaan beginnen! Met zo'n keurig gewicht op de rug moet de tocht vast goedkomen!
    Heel veel plezier en succes!!

  • 02 September 2022 - 17:49

    Rob Jacobs:

    Jules,
    Ik hoop dat het goed gaat met Karin en dat je met een gerust hart kunt vertrekken. Karin (Jacobs) en ik duimen voor je!

  • 05 September 2022 - 15:20

    Margriet Jacobs:

    Geniet nu maar eerst van je vakantie met Karin.Kun je uitgerust op pad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eijsden

2022 Camino op je 60ste

Mijn 5e Camino richting Santiago de Compostela, Spanje.

Recente Reisverslagen:

27 September 2022

Camino met een einde

23 September 2022

Zo van alles wat

21 September 2022

Een dagje Camino

18 September 2022

De Zillverweg

15 September 2022

Via de la Platta
Jules

Jules Sondeijker, elke 4 jaar maak ik een reis op een van de Camino’s richting Santiago de Compostela. 2010-2014-2018 en nu 2022

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 20199

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 31 Oktober 2022

2022 Camino op je 60ste

01 September 2018 - 30 September 2018

Santiago 2018

02 September 2014 - 14 Oktober 2014

Santiago 2014

Landen bezocht: