Via de la Platta - Reisverslag uit El Real de la Jara, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu Via de la Platta - Reisverslag uit El Real de la Jara, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

Via de la Platta

Door: JulesSantiago

Blijf op de hoogte en volg Jules

15 September 2022 | Spanje, El Real de la Jara

Bewegwijzering is natuurlijk voor de leek een onduidelijk iets. Moet ik en boek meenemen met de routes, moet ik kaarten meenemen, moet ik GPS gegevens downloaden? Niets van alles, gewoon lopen en kijken. Overal staan gele pijlen, staan enorme granieten zuilen, staan kleine granieten stenen etc etc. Je kunt eigenlijk niet verdwalen. Als je in de albergue bent wordt altijd gevraagd waar je volgende slaapplek is en wordt bij de inschrijving de volgende route doorgenomen. Natuurlijk ben ik nog nooit verkeerd gelopen, … natuurlijk wel, te veel aan het genieten van de natuur en dan niet opletten en en ben je zo voorbij het pad of heb je de pijl niet gezien. Als je dan enkele kilometers geen pijl meer ziet weet je ik ben op het verkeerde pad. Dan helaas moet je terug tot de eerste pijl of zuil. Zoals vandaag teveel gekeken naar de wilde Iberico zwijnen en was even de weg kwijt er werd flink getoeterd de automobilisten wijzen je dan wel terug naar de Camino route. Je bent natuurlijk ook herkenbaar als een pelgrim.

Gisteren avond nog even naar de mis geweest in een heel mooi kerkje. Bij binnen komst werd ik al direct herkend als Pelgrim en werd naar de 2e rij gedirigeerd, nog net niet geduwd…het was druk ,zeker tussen de 80 tot 100 mensen, daar pakt een mannetje van zeker 90 mijn hanen legde die op zijn knie… dit gedurende de hele mis… bij het nemen van de hostie werd door meneer pastoor extra de hostie richting God geheven en kreeg ik hem overhandigd. Er werd hard en mooi gezongen door het maagdenkoor van 80 . Hele ervaring, ik zou zo weer doen. Dam oude man dacht dat ik nog mee ging naar de Bar na de mi maar ik ben snel naar de alberge terug gegaan.

Nu in een leuk klein dorpje we, Hongaars stel en Elke de Duitse vrouw gaan we samen eten in de bar, meestal rond 19.30, en naar de supermarcado om voor morgen water te halen en een blikje Cola, die ik dan als beloning neem wanneer ik op de nieuwe slaapplek ben.

morgen weer omhoog en omlaag. Weer iss super nachts onweer en veeeel regen en overdag 25 tot 28 graden. Super loop weer,

Groetjes JulesSantiago


  • 15 September 2022 - 19:56

    Inge:

    Goed weer iets van je te horen, succes weer morgen en hopelijk geen regen.

  • 15 September 2022 - 22:12

    Kyra :

    Mooie foto’s Jules! Een goede nachtrust gewenst en een mooie wandeling morgen.

  • 16 September 2022 - 07:51

    Carla:

    Prachtig verslag .leef helemaal mee

  • 16 September 2022 - 09:45

    Rob Jacobs :

    Prachtige foto’s Jules, zet hem op!

  • 16 September 2022 - 10:58

    Karin:

    Prachtig Jules. Heel leuk om jouw verslagen te lezen. En weer een fijne wandeldag gewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, El Real de la Jara

2022 Camino op je 60ste

Mijn 5e Camino richting Santiago de Compostela, Spanje.

Recente Reisverslagen:

27 September 2022

Camino met een einde

23 September 2022

Zo van alles wat

21 September 2022

Een dagje Camino

18 September 2022

De Zillverweg

15 September 2022

Via de la Platta
Jules

Jules Sondeijker, elke 4 jaar maak ik een reis op een van de Camino’s richting Santiago de Compostela. 2010-2014-2018 en nu 2022

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 20015

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 31 Oktober 2022

2022 Camino op je 60ste

01 September 2018 - 30 September 2018

Santiago 2018

02 September 2014 - 14 Oktober 2014

Santiago 2014

Landen bezocht: