Regen, Blits en Donner - Reisverslag uit Guillena, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu Regen, Blits en Donner - Reisverslag uit Guillena, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

Regen, Blits en Donner

Door: JulesSSantago

Blijf op de hoogte en volg Jules

12 September 2022 | Spanje, Guillena

Eerste dag is altijd spannend, hoe zou de route zijn aangegeven, loop ik alleen, gaan de pijntjes voorbij, kom ik nog wilde honden tegen, hoe is het weer. Nou dit laatste is heel duidelijk deze eerste dag geeft het regen, onweer met flitsen en gerommel. Sinds bijna 6 maanden was hier geen spat regen meer gevallen, maar dan ook geen enkele druppel en nu gaat JulesSantiago los en dan weten de weergoden niet van ophouden. Het regende niet erg hard maar mijn “umbrella” moest toch enkele uren gebruikt worden. Geweldig eigenlijk, ik heb hem speciaal gekocht voor de “Sun” en nu kan hij al meteen dienstdoen tegen het goddelijke vocht. Ik kwam langs een schooltje waar de kinderen “ ijsvrij” kregen, “regelvrije” springend, huppelend en schreeuwend renden ze over het speelplein, zeker toen ze mij zagen met mijn “Parasol”. Dit was zo aanstekelijk dat ik ook ben gaan huppelen en schreeuwen tot hilariteit van de kinderen. Zelf de boeren kwamen van hun trekkers af en staken de handen naar de lucht “ Gracias Padre nuestro por la IIuvia”.

Ik heb bijna en uur gelopen eer ik uit Sevilla was. Voor mij lopen 2 jonge lui en achter mij een forse dame. De jonge en het meisje kwamen uit Hongarije en de dame uit, natuurlijk, je vind ze ook overal, Duitschland.

Onderweg nog een hond gezien die schuw naar mee keek ik heb maar het zelfde gedaan en nadat hij zijn poot optilde en wat gegrom hebben we elkaar met rust gelaten. In 2010 ben ik op de France route in een verlaten dorpje aangevallen door een groep honden wel zeker 100 of misschien 5, nou ja zo iets, samen met Christiaan hebben we met stokken en stenen de beesten van ons af weten te houden, de schrik zat er vanaf toen goed in. Spaanse honden zijn “ gevaarlijk” zo staat dat op mijn netvlies, deze had ik wel aangekund, maar goed “it was safe”.

Op deze route de via de la Platta, was er vandaag een stuk van 13km kaars rechte weg, je kunt het einde zien alleen je komt er nooit!

De pijntjes komen naar boven, mijn heup voelde zwaar, mijn rechter voet speelde op, mijn linker 2e teen deed raar, mijn rug voelde ongewennig en dan gaat er ook nog regen over heen en gaat in het koppie van alles draaien. Fijn he zo lekker op de Camino. Voor elk pijntjes heb ik wel een tube of een pilletje bij me voor het koppie is dat een ander verhaal. Traantjes rolde weer rijkenlijk,

Rebecca Solnit: Walking shares with making and working that crucial element of engagement of the body and the mind with the world, of knowing the world through the body and the body through the world.

Thanx, Ky

Morgen 2e dag op naar Castiblancos de los Arroyos, 18 km om even bij te tanken en de pijntjes hun plek te geven,

Groet JulesSantiago

ik moet maar weer


  • 12 September 2022 - 18:30

    Ivo:

    Hang in there Jules. You can do it. Bikkel!

  • 12 September 2022 - 19:07

    Rob Jacobs:

    Echt bikkelen, maar dat kun jij!!!!!

  • 12 September 2022 - 20:50

    Carla:

    Zoooo leuk om je verslagen te lezen .haw pin .dan kan ik blijven genieten .morgen misschien droge dag .kun je de parasol gebruiken .

  • 12 September 2022 - 20:52

    Inge:

    Alleen al voor de verhalen moet je doorzetten, je kunt het op naar morgen

  • 13 September 2022 - 08:02

    Richard:

    Sjevraoje

  • 13 September 2022 - 09:24

    Margriet Jacobs:

    Alle begin is moeilijk.Een lach rn n traan..Ik hoop heel veel lach en weinig traan. tijdens je tochten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Guillena

2022 Camino op je 60ste

Mijn 5e Camino richting Santiago de Compostela, Spanje.

Recente Reisverslagen:

27 September 2022

Camino met een einde

23 September 2022

Zo van alles wat

21 September 2022

Een dagje Camino

18 September 2022

De Zillverweg

15 September 2022

Via de la Platta
Jules

Jules Sondeijker, elke 4 jaar maak ik een reis op een van de Camino’s richting Santiago de Compostela. 2010-2014-2018 en nu 2022

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 20201

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 31 Oktober 2022

2022 Camino op je 60ste

01 September 2018 - 30 September 2018

Santiago 2018

02 September 2014 - 14 Oktober 2014

Santiago 2014

Landen bezocht: