Een gewone wandeldag...! - Reisverslag uit Requejada, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu Een gewone wandeldag...! - Reisverslag uit Requejada, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

Een gewone wandeldag...!

Door: Jules

Blijf op de hoogte en volg Jules

11 September 2014 | Spanje, Requejada

In Santander heb ik geweldig gegeten samen met Helene bij "La Pirula"in de Calle Pena Herbosa. "N echte aanrader, als je er bent ga erheen.. smullen. voor 15 € 3 gerechten en allen specialiteiten... voorgerecht was een soort visgerecht Zarzuela, ondertussen een flesje witte wijn. daarna Criadillos en Paella samen. Criadillos waren een soort balletjes, lekker sappig en mals en dan de Paella met nog een flesje rode wijn, brood en salata en nog maar een flesje wijn... echt geweldig .. rekening 35€... dat we goed geslapen hebben in ieders stapel bed moge duidelijk zijn. De volgende ochtend om 06.00 ging het ligt aan. Heerlijk ontbijtje Koffie met veel melk 3 zwarte haren en 4 Maria Galletas, koekjes geweldig. Met de haren kon je bijna flossen maar goed alles wordt vanuit een goed hart gegeven en je kunt dit wel hebben op de Camino. Vandaag tochtje naar Requejada -Polanco 'n kleine 40 km. Met als laatste stuk 4km over een stoffige weg langs pijpleidingen van een groot Belgisch chemisch bedrijf Solvay, bij 35 gr. even op de tandjes bijten.. De albergue was gewoon 2 kamers met elk 3 stapelbedden. eenvoudig maar goed. Een geweldige douche met lekker warm water.. O Ja .. water ik drink ongeveer 5 , 6 liter per dag. onderweg kun je langs de route vaak je fles weer vullen. Echter dit water is sterk gechloord en na n week heb ik hier wel de schurft aan gekregen... ik heb nu op voorraad een citroen of een lemoen die pluk je gewoon hier langs de weg. enkel druppeltjes in de fles en het smaakt weer aangenamer... 's avonds 2 tomaten een ui en n stokbroodje gegeten.. ik had hier genoeg mee.. en de kilo's vliegen eraf...bij de bar tegenover de slaapplek nog 3 biertjes gedronken en gaan slapen morgen weer een nieuwe dag. Ik geniet volop van het landschap de natuur en de kontjes... ze worden wel steeds jonger.. 23 en 29 en 48 jarige Duitse studentes of moeders die alleen of gezamenlijk ook dit avontuur zijn aan het lopen... ik geniet van het uitzicht..!