Modder en minder warm - Reisverslag uit Castilblanco de los Arroyos, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu Modder en minder warm - Reisverslag uit Castilblanco de los Arroyos, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

Modder en minder warm

Door: JulesSantiago

Blijf op de hoogte en volg Jules

13 September 2022 | Spanje, Castilblanco de los Arroyos

Gisterenavond gegeten samen met de 2 Hongaren, de Duitse dame en Don uit Seattel USA. Toffegast is Vietnamees en gaat als hij terug komt een foodtruck openen in Wasington. Hij is Chef-kok en heeft in 3 en 4 sterrenrestaurants gewerkt. Change tour Life man…

De nacht was niet goed uurtjes geslapen, onweer donner en veeeel regen. Bij het ervaren van het dorp zag je groepjes mensen lopen naar het riviertje, althans was, nu een kolkende massa. Als snel kwamen de onverharde wegen en was duidelijk dat de regen zijn werk had gedaan, hele stukjes weggespoeld, en veel modder. Alles was glibberig en de modder plakte aan je schoenen als stroop. Met mijn overzised schoenen was het al snel 1 kilo extra aan elke voet. Ik voelde me op de Mudrun, goeie Workout overigens en zo he ik het en ook benadert. Ik kon het toch niet veranderen en de weg moest genomen worden… klinkt overtuigend!

veel bewolking en rond 11.00 de eerste zon. De route ging over heuvelachtige olijvenvelden.

Na ruim 20km was de albergue al weer binnen bereik. Het dagelijkse ritueel kon beginnen, douchen, wasje doen, voetjes verzorgen en dan tegenover naar het cafeetje waar Menu Dias op de muur was geschilderd. Met 3 potten bier 10 euro. Salata, Pescados en Pad de viajes.

Onze chefkok gaat vanavond koken dus ik heb mijn beste pak aangetrokken voor vanavond, goed geswanjeerd ga ik aan tafel,

Groet JulesSantiago


  • 14 September 2022 - 17:32

    Carla:

    Wat een leuk verslag .fijn dat het heeft geregend.niet meer zo warm .ben benieuwd wat de chefkok te eten gaat meken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castilblanco de los Arroyos

Jules

Jules Sondeijker, elke 4 jaar maak ik een reis op een van de Camino’s richting Santiago de Compostela. 2010-2014-2018 en nu 2022

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 20001

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 31 Oktober 2022

2022 Camino op je 60ste

01 September 2018 - 30 September 2018

Santiago 2018

02 September 2014 - 14 Oktober 2014

Santiago 2014

Landen bezocht: