berg op berg af - Reisverslag uit Deva, Roemenië van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu berg op berg af - Reisverslag uit Deva, Roemenië van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

berg op berg af

Door: Jules

Blijf op de hoogte en volg Jules

04 September 2014 | Roemenië, Deva

Ik heb gisteren nog even aan het strand gelegen en brood, tomaat en ui gegeten.. wat kan dat lekker zijn.. 2 servesa granda.. en slapen als een leeuw. Naast 2 duitse dames gelegen, op afstand.. natuurlijk, 1 snurkte en de ander gorgelde de hele nacht.. maar verder goed geslapen hoor.!
heb heerlijk ontbeten en om 8.00 gestart. Vandaag 2 etappes doen van Zarrautz naar Deba en dan door naar Markina-xemein...om dan bij de paters te slapen en mee te draaien in het celibaat. het begon stijl berg op en daarna de route langs het strand genomen... 1 uur in de regen gelopen.. maar goed Paraplui op en doorgaan.. super. Jongens wat heb ik afgezien berg op berg af onvoorstelbaar het was even tandvlees bijten.. Kom ik een Fransoos tegen die als een kip zonder kop mij telkens inhaalt en bonjour zegt.. maar telkens verkeerd liep om dat hij zich zelf voorbij liep ...bon jour.. daar heb je hem weer.. tot kort voor Deba was ie echt de wegkwijt... zal wel naar beneden gedonderd zijn.. op sommige plekken ging het stijl naar beneden...echt gevaarlijk.. maar goed waar de geiten kunnen lopen kan ik ook lopen.. toch.?
in Deba terrasje gepikt en naar het VVV gegaan , gelukkig maar. Een of andere gek had alle Camino pijlen zwart geverfd.. Had een tekening mee gekregen van het VVV.. en maar weer berg op ...en op en op.. om 16.00 was ik kapot. heb gestopt en gegeten gedronken en een half uur geslapen daarna ging het super.. enkele km samen gelopen met Ierse vrouwen , erg gezellig.. tot in Markina.. Nu bij de Paters een zien wat er voor mis is en hoelaat ik op moet... totaal 43 km gelopen.. zal wel kramp krijgen...

Gegroet Julius

• 04 September 2014 - 22:26

Marco:

ha die julius, dat gaat goed zo. Als je zo snel achter al die vrouwenbillen aanrent, kun je wel wat rust en bezinning gebruiken. Haalt ook het tempo eruit want anders sta je al over twee wkene uit te kijken over de atlantische oceaan.
    geniet van de soep van de paters en morgen niet verdwalen in het bos.
    Groeten,
    Marco

• 05 September 2014 - 00:42

Christian:

Super gelaufen, mach langsam...hast viel Zeit...

• 05 September 2014 - 17:34

Pie Cobben:

Prachtig verslag Jules.Dat slapen met die hakkelende dames moet toch ook fijn geweest zijn ! Gegroet en nog veel sterkte gewenst . Bei ouch 'ns gèt veur us !
    Pa Cobben.

• 05 September 2014 - 23:51

Karin:

Hey Jules,
    Ik zie datcalles goed gaat, heel leuk verslag. We volgen jullie. Groetjes uit Eijsden

• 05 September 2014 - 23:53

Rob Jacobs:

Hey Jules,
    Leuk verhaal, de kilootjes zullen er wel afvliegen!
    Spannend!
    Succes, we volgen je!

• 09 September 2014 - 08:59

Guus Wagemans:

Hoi Jules,

Gaat goed zo, als ik dit zo lees! Geniet ervan. Ik wens je een mooie tocht en zal jouw verslagen regelmatig lezen.

Groet Guus