terug naar de kust - Reisverslag uit Comillas, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu terug naar de kust - Reisverslag uit Comillas, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

terug naar de kust

Door: Jules

Blijf op de hoogte en volg Jules

12 September 2014 | Spanje, Comillas

Vandaag 35 km voor de boeg. de Czech Jitka wil ook graag met Helen en mij mee wandelen. Zij heeft al 2 x enkel gekken met auto's naast zich gehad en dat vond ze niet prettig en naast z'n gespierde grote knappe man, Thats me, voelde ze zich iets prettiger. temperatuur is 30 + om 10.00 en eigenlijk ben ik weer aan het genieten van het landschap. Nu we weer terug lopen naar de kust wil vandaag de zee in...lijkt me heerlijk en zeker ook even goed voor de huid en al z'n dicht geslipte huidplooien van de afgelopen dagen... aangekomen in Comillas blijkt de herberg 4 dagen te zijn afgesloten vanwege ontsmetting van de slaap plekken... Bedwants , luizen.. en wat al niet in een bed kan rond hangen en lopen.. maar goed dat dit gebeurd. Dus maar even overleggen, inmiddels is ook Anoek , blond 29 jaar Duits en 'strak... doet ook mee. Ja sorry maar het wemelt hier van de vrouwen vanuit de hele wereld.... de mannen zijn meestal krom oud en 60 + ook interessant natuurlijk maar daar let ik niet zo op... samen gaan we dan maar naar een Hostel La Aldea. voor 18 € slapen op een 2 persoons kamer. Ik slaap samen met Helene.
snel spullen pakken en naar het strand. ik had mijn zwembroek vergeten maar goed ik zit daar niet zo mee.... het starnd was nogal druk en ik heb dan maar besloten om met m'n onderbroekje de zee te gaan verkennen. De goed kwaliteit van mijn broekje had nogal de eigenschap om veel water vast te houden en voor ik het wist zakte alles naar beneden en stond ik in de prachtige blauwe deinende zee als adam. heb daar maar niet zo moeilijk over gedaan en ben naar mijn slippertjes en handdoekje van 40 bij 40 centimeter gelopen om me af te drogen. het handdoekje was snel verzadigd van het zee water en heb nog een uur moeten blijven zitten voordat ik droog was. Op het strad hebben we gegeten, stokbrood 2 tomaten een ui en een fles met cider. De fles leek wel champagne en we hadden bekijks hiermee. Knallen moest dat ding natuurlijk. Ik heb heel voorzichtig de fles ontknalt en hoorde de kurk op een van de vele campers terecht komen waaruit weer een of andere niet slanke Duitser naar buiten kwam. het was heerlijk om de zee te voelen en even het echte vakantie gevoel te proeven, dat mag wel 'n keer om de zoveel dagen. Wel te rusten..Heb hier lekker geslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Comillas

Jules

Jules Sondeijker, elke 4 jaar maak ik een reis op een van de Camino’s richting Santiago de Compostela. 2010-2014-2018 en nu 2022

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 19934

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 31 Oktober 2022

2022 Camino op je 60ste

01 September 2018 - 30 September 2018

Santiago 2018

02 September 2014 - 14 Oktober 2014

Santiago 2014

Landen bezocht: