Naar Oviedo oooojeeee - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu Naar Oviedo oooojeeee - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

Naar Oviedo oooojeeee

Door: Julessantiago

Blijf op de hoogte en volg Jules

11 September 2018 | Spanje, Oviedo

Heb goed geslapen... omdat het douchen zo heerlijk was gisteren heb ik vanochtend nog maar eens een lekker warme douche genomen... wat n luxe... handdoeken is dan wel de gehele dag nat maar heb daar een apart plekje voor in mijn rugzak..
We zijn eigenmklijk direct in de buurt van de albergue een café con leche...waarna we zijn vertrokken richting Oviedo. Zou een lange tocht worden van 30 +km. Zeker 9 uurtjes lopen.. Met weer veel op en af, de eerste helft is vlak en daarna weer flinke stijgers....onderweg komen we nodig in Mieres del Camino een grotere plaats.. met barretjes.. café en KAS lemon was wel waren wel weer de dorstlessers. In Mieres zagen we veel oude mensjes die waren aan het joggen... de een met 2 stokken de ander met het slijm uit de bek en hijgend alsof hij zo zou omvallen... we zijn maar snel doorgelopen... maar wel dus opvallend veel ouderen aan het sporten...in de aanloop naar Oviedo kreeg ik toch een raar gevoel kon hier goed met Femke over vorsten... en met zicht op Oviedo werd ik toch wel emotioneel... de vervellende ervaring 2014 in Oviedo heeft toch wel wat met me gedaan.. en nu blijkbaar weer. Zijn maar even gaan zitten en wat gedronken.. en toen ging het wel weer... we waren blij om de tocht te hebben volbracht. Oviedo is ook het eindpunt van de Camino El Salvador.... met de stempelkaart kun je in de kathedraal een apparte credential krijgen speciaal van de Camino El Salvador. De albergue was groot meer dan 50 slaap plekken. Het was druk we stonden in de rij waren we niet gewent tot nu....
We waren te laat voor de credential op te halen bij de kathedraal .. maar bij inschrijving in de albergue wilde men voor Femke ook wel de speciale credential uitschrijven...
Eerst maar weer spulletjes gewassen en slaap plek ingericht. Daarna de stad ingegaan en terrasje gepakt. Voor Femke was dit haar afsluiting en ging ze morgen met de trein naar Santiago waarna ze per vliegtuig naar Amsterdam ging. Op het terras nog gegetenen en een , twee , drie flesjes Vino Tinto.. ui gevuld met Tuna... zag niet uit maar was wel lekker... denk wel dat de komende nacht de uien zullen knetteren.. heerlijk in zo’n zaaltje.... onderweg naar de albergue werd er nog gedans met music op een pleintje... zo’n typisch Asturias geluid doedelzak... moest natuurlijk even mee trappelen... dansen.. leuk toch...terusten..