Castro naar Complejo O Pineiral - Reisverslag uit Fonsagrada, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu Castro naar Complejo O Pineiral - Reisverslag uit Fonsagrada, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

Castro naar Complejo O Pineiral

Door: Julessantiago

Blijf op de hoogte en volg Jules

18 September 2018 | Spanje, Fonsagrada

Na nog wat nachtelijk gekreun en gelach ben ik gewoon in slaap gevallen en had ik het raam eindelijk open voor frisse lucht heerlijk... ik had me toch wel iets verslapen en ben rond 7.00 opgestaan.. normaal iets eerder maar goed mag ook wel eens.. thee en koekjes maakten het ontbijt compleet. Had wel bij de start wat last van die eene blaar maar dat voel je na enkele km niet meer. En zo ga je dan weer berg op en berg af na 10 km kwamen we op de grens van Asturias met Galicië. Hier is de verwachting dat we regen gaan krijgen in Galicië regend het altijd wel van tijd tot tijd.. regenjas maar iets bereikbaarder ingepakt, je weet maar nooit. Het was echter ruim 30gr. Dus laten we maar weer flink zweten... eerst volgende stad is Fonsagrada zo in de verte zag het stadje al liggen... mooie huisjes en leuke kleuren echt om goed door te lopen en daar dan een lekker bakkie koffie con lache te nemen...maar eerst kwamen we een klein barretje tegen om ook hier iets te drinken... Francois had in het cafeetje, een zeer klein donker met maar 4 stoelen en veel spulletjes aan de muur behangen cafeetje zijn schoenen even uit getrokken... ik zag later pas dat er een bordje hing geen schoenen uittrekken, de patron kwam wel even op niet mis te verstane wijze kenbaar maken dat dit niet mocht met een jachtgeweer op de arm kwam hij het ons vertellen, hard luid en wild gebarend makend wij waren enigszins geschrokken ... hij bleef maar praten en wijzen en van alles en nogwat wij wisten totaal niet wat die man moest... hij liep vervolgens naar buiten en knalde daar enkele duiven uit de lucht, z’n jacht hond haalde de neergeschoten duiven op, na nog wat gebaren en kreten verdween de man in zijn keukentje inclusief het jachtgeweer, de hond en de duiven. We hebben snel 5 euro op de bar gelegd en zijn nm gesmeerd met knikkende knieën ... wat n gek.... n barretje in de middel of niks.... en dan zo’n idioot... koffie was wel erg lekker.... dan maar snel naar Fonsagrada dat zo lieflijk op afstand uitziet.... en dat was ook weer bedrog... we waren weer aan het dalen en eigenlijk was dit geen goed teken omdat Fonsagrada voor ons dus steeds hoger kwam te liggen.... en ja hoor vlak voor het dorp ging de weg dus stijl maar danook stijl omhoog....volledig in de zweet, het was 30+gr en buiten adem kwamen we in het dorpje aan....en we moesten nog 3 km. Hier maar snel wat gedronken en uitgerust met n KAS de lemon, geen Sidras of serveza. In de bar hoorden we dat die idioot dit wel vaker deed als hij even genoeg had van al die pelgrims en dat hij hier veel lol aan had om de pelgrims even te laten schrikken, overigens maakte hij van de duiven een pasteitje die hier in Fonsagrada bij de beste slager werd verkocht voor ruim veel eurootjes...de laatste km waren natuurlijk weer omhoog een daarna weer stijl omlaag... De albergue was een nieuw gebouw uit 2017 modern met alles erop en eraan. We waren blij dat we hiervoor hadden gekozen.. heerlijke douches en slaap plekken. Hier waren het een soort cabines met 2 of 4 plekken. Ik kwam samen met MArco de Italiaan en Francois in de 4 pp cabine. Omdat Marco nogal snurkt was de vraag of ik ergens anders kon liggen ... No,No,No, No es posible...dan maar niet....blijkbaar waren we nog iets te vroeg aangekomen.? Monteurs waren net een gigantische Jacuzzi aan het aanleggen... helaas hij kwam vandaag niet meer klaar. Zoals gebruikelijk douchen, wasje doen, slaapje doen en relaxen, vandaag was toch wel zwaar...

• 01 Oktober 2018 - 12:34

Leonie:

Tja, ergens kun je je ook nog wel voorstellen dat die man het geweer pakt. Wandelschoenen uittrekken na kilometers lopen in 30 graden.... Godstahembij ocherm....aete en drenke in de zaak metein zoer : )

groete weer en hauwt dich taai
    Leonie