Oviedo naar Escamplero - Reisverslag uit Escamprero, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu Oviedo naar Escamplero - Reisverslag uit Escamprero, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

Oviedo naar Escamplero

Door: Julessantiago

Blijf op de hoogte en volg Jules

12 September 2018 | Spanje, Escamprero

In Oviedo uitgeslapen omdat de tocht van gisteren erg zwaar was. Femke gaat vandaag terug naar huis met de bus naar Santiago en van met de vlieger naar Amsterdam. Ik kan rond 10.00 mijn Credicial in de Kathedraal verzilveren voor een mooie oorkonde omdat ik de Camino El Salvador heb gelopen. Eerst met Femke nog een Café von lache gedronken voelde me verdrietig omdat het goed en gezellig was met Femke. Elkaar goeie dag gewenst en zo ging Femke naar huis. Moest wel een traantje laten. Voor de kathedraal trof ik Franco uit zuid Spanje. Zijn samen de Credential gaan omwisselen de kerk bezocht en afscheid genomen. Op naar Escamplero. Nu alleen. Had wel wat eigen motivatie nodig om nu alleen te lopen. Onderweg ontdekte ik dat ik de Credicial miste... shit..... terug nou nee was 15 km terug. Als ik in Escamplero zou bellen zou ik volgende dag de trein of de bus kunnen nemen.... hoe heeft dit nou kunnen gebeuren... stom.... je denkt hier sus de geketend aan en ik liep daniok zonder enige andere gedachte. Aangekomen in de albergue trof ik Christia ze stelde zich voor als een Sjamanka. Nog nooit van gehoord maar ze kwam uit Colombia en was al 6 maanden onderweg vanuit Zwitserland. Rare vrouw gelukkig kwamen ook andere Peligrinos, Marco uit Italië François uit Frankrijk en Maya uit Polen.... Christia wilde nog met Marco handoplegging doen... hij kwam met tranen in de ogen terug, was nogal emotioneel ... dan toch nog zonder Christina . gezellig gepraat en behoorlijk wat wij gedronken, te veel... om 6.00 ging de wekker en ben ik weer in slaap gevalen.

  • 15 September 2018 - 06:46

    Rob Jacobs:

    Volgens mij heb je een heeeeele goede wijn ontdekt! Geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jules

Jules Sondeijker, elke 4 jaar maak ik een reis op een van de Camino’s richting Santiago de Compostela. 2010-2014-2018 en nu 2022

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 20158

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 31 Oktober 2022

2022 Camino op je 60ste

01 September 2018 - 30 September 2018

Santiago 2018

02 September 2014 - 14 Oktober 2014

Santiago 2014

Landen bezocht: