Robla naar Poladura de la Tercia - Reisverslag uit Poladura de la Tercia, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu Robla naar Poladura de la Tercia - Reisverslag uit Poladura de la Tercia, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

Robla naar Poladura de la Tercia

Door: Julessantiago

Blijf op de hoogte en volg Jules

08 September 2018 | Spanje, Poladura de la Tercia

Vroeg vertrokken omdat het 30+ zou worden en berg op en berg af Het was 5 graden had muts op en extra vest en dan goed doorlopen ging het prima. Om 11.00 was het al 27. Het was een geweldig tocht omhoog tot 1700 meter en ongeveer op .1600 meter ben ik gaan zitten schoentjes uit, sokken uit en brood met goede kaas vlees en een blikje sardientjes. Half uurtje geweldig uitzicht. Enkele andere pelgrims kwamen langs. Foto gemaakt en maar genieten het was echt super. Zo kwam ik Andre tegen uit Canada, Frans sprekend deel Engels was voor hem ook niet direct een probleem maar zo’ leuke Frans tongval in het Engels. Hij was al 8 maanden onderweg...! Zo iemand die zijn einddoel niet wilde bereiken Santiago dus. Sommige van dit soort figuren lopen de ene Camino na de andere zonder in Santiago te willen aankomen omdat het dan voorbij zou zijn.. hij had tijd en geld genoeg en moest ‘s avonds nog even wat zaken regelen maar werd dat moeilijk omdat er geen internet was. Heerlijk gelopen en genoten echte berg wandeling tussen de koeien met bel en schapen met belletjes. Albegue was een oud schoolgebouw waar we zelf moesten koken. Albegue viel wat tegen wat oud er waren 12 pelgrims. Gezellig gegeten met veeel te veel wijn.... heerlijk geslapen maar als laatste de volgende dag vertrokken had niet direct zin om om 6.00 vertrekken. Had een kleine kater. Ben danook direct verkeert gelopen toen ik de allergie uit kwam... na 10 minuten had ik het pas in de gaten.. was dus als laatste weg gegaan uit de albergue.