Poladura de la Tercia naar Pajares - Reisverslag uit Pajares, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu Poladura de la Tercia naar Pajares - Reisverslag uit Pajares, Spanje van Jules Sondeijker - WaarBenJij.nu

Poladura de la Tercia naar Pajares

Door: Julessantiago

Blijf op de hoogte en volg Jules

09 September 2018 | Spanje, Pajares

In Poladura trof ik Femke uit Ubachsberg.... is stuwardes KLM geweest en werkt nu bij n bank. Leuke vlotte babbel en wet wat ze wil.. ze had een weekje behoefte om weer op de Camino te zijn en heeft de Camino Elsalvador uitgekozen om even te onthaasten. Zij was eerder vertrokken. Na weer een geweldige tocht door de bergen met veel mooie uitzichten ben ik helemaal in mijn nopjes. Blaren zijn nog een beetje actief. Heb ze nu allemaal afgeplakt met de zalf er dik onder. Voelt goed. Goeie hoop dat de plekken over 2 dagen rustig zijn en uitgedroogd zijn. Vandaag weer een tocht berg op.. op naar het hoogste punt Colla del Canto de la Tusa, op 1568 meter. Het meest bekende punt op deze Camino El Salvador. Al snel had ik 2 Spanjaarden ingehaald en kwamen we eigenlijk gelijk op dit punt aan... soms is dit fijn dan kun je van elkaar foto’s maken beter dan selfies..
Het weer was super open sky waardoor ik hele mooie vergezichten had over het Spaans landschap. Hier ligt ook de grens tussen Castilla y Leon en Asturias. In Asturias zou ik de komende weken rondlopen. Op de Puerto de Pajares, soort uitzichtpunt met hotel en al koffie gedronken met de 2 Spanjaarden en met Femke. Onderweg heeft Femke haar angsten voor koeien overwonnen door op 2 meter afstand van een geweldig grootte stier te lopen...hij was echt groot...Hierna naar beneden naar Pajares op naar Marisa......Albergue de Peregrinus’ de Pajares